Erasmus+: Klara vs. Plymouth

Plymouth Hoe
V predchádzajúcom článku som sa zmienila o tom, zo začiatku bude možno ťažké pochopiť a rozumieť všetkému (čo sa týka angličtiny, v Plymouthe žijú študenti z celej Británie a každý má vlastný dialekt), čo sa vám povie. Každopádne ak niečomu/niekomu nie je rozumieť, nevadí. Ľudia sú tu veľmi milí a nápomocní. Všade. Stačí sa spýtať, ale ani to väčšinou nie je treba – spýtajú sa prví, či nepotrebujete pomoc, ako sa máte, či ste si už zvykli atď.

V Plymouthe, ako som už spomenula, je veľmi veľa študentov. Mesto je plné študentských domov na prenájom, sú tu rôzne agentúry, ktoré s bývaním pomôžu. Sú tu aj internáty, no ja bývam v dome tak skúsim popísať, aké to je. Ak sa človek ubytuje v dome, všimne si ďalšie rozdiely medzi našou a anglickou kultúrou. Všade sú koberce (všade – aj v kúpeľni, nie také tie malé kúpeľňové, ale normálne koberce!), kohútiky sú dva – na výber je veľmi horúca a ľadová voda, práčka býva v kuchyni (nie ako u nás, kde býva v kúpeľni), svetlá sa zapínajú pomocou špagátu visiaceho zo stropu... Znie to zvláštne, ale vo väčšine domácností je to viac podobné tomu, na čo sme zvyknutí. Ja mám napríklad oddelené kohútiky len v jednej z kúpeľní a koberce tiež nemáme všade. Tie špagáty/nite zo stropu ma prvý týždeň zmiatli, v škole som za jeden na WC potiahla a spustila som alarm, takže odporúčam sa porozhliadnuť, či nie sú v miestnosti aj iné vypínače 😃, ale pre srandu je to vynikajúce.

Plymouth Hoe II.
Ak vám niekto ponúkne čaj, buďte si istí, že vám ho prinesie s mliekom. Takže pokiaľ nechcete byť príliš šokovaní alebo nemáte radi čaj s mliekom, radšej si ho uvarte sami. 
Ak máte radi víno len tak na večer s kamarátmi, tu si zaň priplatíte – je tu o veľa drahší alkohol + vždy majte pri sebe občiansky preukaz! Vždy – aj na vernisážach si ho vypýtajú, ak si chcete zobrať pohár vína.
Ak si chcete dať chipsy, tak chcete „crisps“ a ak chcete hranolky, treba si vypýtať (kúpiť) chips.
Neexistuje tu nič ako Kofola, Granko, mak, chlieb (taký typický slovenský), Kávenky či Horalky.
Sú tu však iné maškrty a sladkosti a je ich nekonečne veľa (naozaj). Nielen sladkostí ale aj polotovarov, ázijských obchodov a bistier, tradičných pubov i fast foodov.

Určite treba vyskúšať domáce špeciality – Cornish Pasty (pečivo plnené tradične steakom, zemiakmi, kvakou a cibuľou, na výber sú i vegetariánske, vegánske a iné alternatívy), Cream Tea (poobedný čaj – samozrejme s mliekom – podávaný so scones s džemom a „clotted cream“ – niečo medzi smotanou a maslom), Fish & Chips, pivo, fudge...

Svetoznáme Fish 'n' Chips - tieto v školskej jedálni.

Cream Tea v tradičnej old school čajovni.

Dekorácia v spomínanej čajovni.

Cornish Pasty - moje prvé, zeleninové, čiže nie tradičné.

V Plymouthe sa nemôžete nudiť – je tu National Marine Aquarium, kam môžete ísť za každého počasia, športové centrá, množstvo parkov, národných parkov, prístavy, more, galérie, obchodné centrum, kaviarne, čajovne, puby, ostrovy...

National Marine Aquarium + spoluerazmáčka Mona.

Medúzy v National Marine Aquariu.
Počasie tu nie je non-stop daždivé a šedé. Ja som tu zažila slnko už 4 dni po sebe. Je pravda, že Február a Marec boli naozaj šedé, fúkal silný vietor, ale nebolo až tak daždivé. Ak prší, je to skôr ako striekanie rozprašovačom. Každopádne odporúčam mať pri sebe vždy dáždnik.

Výhľad na more a Drake's Island

Pokiaľ máte to šťastie ako ja a ste tu i na St. Patrick’s Day, určite sa zúčastnite osláv! Je to výborná skúsenosť stráviť deň či dva oslavovaním Svätého Patrika, atmosféra je úžasná, živá írska hudba, všetko je zelené (aj pivo) a veselé. Je to síce írsky sviatok, ale to nikomu nebráni v oslavách + mnoho študentov je z Írska.

Zelená výzdoba na Svätého Patrika na univerzite (Plymouth University)

Zelené pivo - bez neho by nebol St. Patrick's Day dňom Svätého Patrika

Slovensko + Kórea oslavuje írsky sviatok v Anglicku

Toto sú moje hlavné postrehy za uplynulé dva mesiace. Čo si však najviac cením, sú ľudia. Ešte som sa nestretla s nikým agresívnym, zlým, arogantným, a pod. Každý sa chce s každým baviť a je jedno kto ste a odkiaľ ste 😊.
Anglicko zatiaľ odporúčam ako krajinu, kam ísť na Erasmus+. A to platí aj pre Plymouth College of Art, kde som momentálne na grafike, ale o tom zvlášť.




Komentáre

Obľúbené príspevky